Sorry, this entry is only available in Russian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Мэта конкурсу: павышэнне медыя-інфармацыйнай кампетэнтнасці вучняў, стымуляванне
іх творчай актыўнасці, найперш, у навучанні крытычнаму аналізу СМІ і ў стварэнні
медыяадукацыйных прадуктаў.
Конкурс праводзіцца як рэакцыя на патрэбу моладзі ў павышэнні ўласнай медыя-
інфармацыйнай каметэнтнасці і крытычнага мыслення. Конкурс будзе спрыяць
разуменню таго, як СМІ могуць фарміраваць грамадскую думку, а таксама ўплываць на
паводзіны і каштоўнасці людзей.
Удзельнікі: вучні 8 – 11 класаў, моладзь 14 –18 год.
Агульныя палажэнні:
● для ўдзелу ў конкурсе трэба падрыхтаваць уласны медыяпраект у любым
медыйным фармаце і жанры, які б спрыяў павышэнню інфармаванасці і
медыяпісьменнасці дзяцей ці дарослых;
● створаны праект аўтары размяшчаюць у інтэрнэце самастойна і (або) дасылаюць
для размяшчэння на старонцы Конкурсу на сайце Nastaunik.info;
● створаныя медыяпрадукты павінны мець навучальны патэнцыял (напрыклад,
паказаць як навучыць бабулю адрозніваць праўду ад фэйкаў, тлумачыць, чаму
персанальныя дадзеныя лепш не публікаваць у адкрытым доступе і г.д.),
абапірацца на актуальныя праблемы, дэманстраваць каштоўнасную пазіцыю
аўтара(аў), улічваць асаблівасці мэтавай аўдыторыі (для каго створаны, каму можа
быць цікавы?);
● аўтары павінны прытрымлівацца журналісцкай этыкі і стандартаў, лічыцца з
аўтарскімі правамі;
● пажадана конкурсную работу выканаць на беларускай мове.

Намінацыі:
1. Мультымедыя — аўдыё ці відэа: кліп, міні-фільм (не даўжэйшы за 7 хвілін), анімацыя, навучальны відэаролік, ролік сацыяльнай рэкламы, падкаст, тэле- ці радыёперадача для школьнага тэлебачання/радыё і г.д.
Крытэрыі ацэнкі:
1. Інфармацыйнае напаўненне (адпаведнасць тэме „медыяпісьменнасць“,
актуальнасць для сучаснай школы і грамадства, арыгінальнасць сцэнарыю: паўната
раскрыцця тэмы).
2. Знешняе афармленне (культура мовы, наяўнасць тытульнага і завяршальнага
кадраў, музычнае афармленне, якасць гуку і інш.).
3. Мантаж (якасць, сінхранізацыя, веданне кінамовы)

2. Графічныя і інтэрактыўныя медыя: інфаграфіка, фота і фотарэпартаж, плакат,
комікс, гульня, квіз і г.д.
Крытэрыі ацэнкі:
1. Інфармацыйнае напаўненне (актуальнасць для сучаснай школы і грамадства,
праўдзівасць, вялікі аб’ём інфармацыі на малой плошчы, проста аб складаным).
2. Баланс выяваў і тэксту, лёгкасць успрымання, баланс эстэтыкі і сэнсу.
3. Эстэтычнасць, функцыянальны дызайн (не дзеля дызайну).

3. Тэкставыя медыя: лонгрыд, блог, пост, група ці старонка ў сацыяльнай сетцы,
артыкул у школьнай прэсе, журналісцкае расследаванне, рэпартаж і г.д.
Крытэрыі ацэнкі:
1. Інфарматыўнасць (глыбіня і арыгінальнасць зместу, праўдзівасць, пісьменнасць
выкладання, надзейнасць выкарыстаных крыніц).
2. Скіраванасць зместу на мэтавую аўдыторыю.
3. Дызайн (колер, шрыфт, ілюстрацыі, спасылкі).

Прафесійнае журы: вядомыя журналісты, рэжысёры, акторы, педагогі-медыяэксперты,
прадстаўнікі партнёрскіх арганізацый гэтага праекта.
Удзельнікаў конкурсу а таксама настаўнікаў якія дапамагалі ў стварэнні праектаў,
чакаюць дыпломы, а пераможцаў — каштоўныя прызы. Узнагароджанне адбудзецца
падчас спецыяльнай імпрэзы ў траўні 2019 года.
Усе работы (ці спасылкі на іх) будуць змешчаны на сайце www.nastaunik.info/
для агульнага абмеркавання.

Запоўніць анкету 

Гатовую работу (ці спасылку на яе) дашліце да на электронны адрас mediakonkurs2019@gmail.com да 15 красавіка 2019 года.

social network